top of page

De rekening van onze praktijk is vernieuwd!

Payt.png

Wij begrijpen dat patiënten hun zorgverlener kiezen op basis van vertrouwen. Persoonlijk contact is hierin onmisbaar. Daarom versturen wij onze rekeningen direct vanuit onze eigen praktijk. Hier gebruiken we de software van Payt voor. De software maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met ons wanneer u vragen heeft over uw rekening.
 

Vergoeding van uw zorgverzekeraar


Op de rekening die u van ons ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van uw leeftijd, type behandeling en de voorwaarden van uw verzekeraar. Heeft u een vraag over de vergoeding van uw zorgverzekeraar? Neem dan direct contact op met uw eigen verzekeraar.
 

De werkwijze van onze praktijk


De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij uw behandeling eerst indienen bij uw verzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij u in rekening. U heeft vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kunt u doen door gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL. Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van u, maar wilt u wel graag uw rekeningen via de mail ontvangen? Geeft uw e-mailadres dan door bij de receptie.
 

Veilig digitaal


Al uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt is gecertificeerd (NEN7510), waardoor u er op kunt vertrouwen dat Payt adequaat en veilig omgaat met uw gegevens.
 

Meer informatie over uw rekening, uw online omgeving of over Payt?

Bekijk dan de pagina speciaal voor patiënten.

Indien er een behandeling wordt voorgesteld die meer dan €250,00 kost, ontvangt u van ons een begroting. U kunt deze dan rustig nalopen en ook bij uw zorgverzekeraar informeren wat u vergoed krijgt. Zo weet u waar u aan toe bent. Indien u akkoord gaat met een behandelplan, waarvan de geschatte kosten boven de €1000 komen, dan vragen wij een aanbetaling van 50% alvorens er met de behandeling gestart wordt. Dit bedrag moet uiterlijk 1 week voor uw afspraak voldaan zijn, anders zijn wij genoodzaakt uw afspraak te annuleren.

De begroting van uw behandeling is opgebouwd uit de verschillende verrichtingen die wij tijdens uw behandeling zullen gaan uitvoeren. Elke verrichting is omschreven met een code en elke code is gekoppeld aan een tarief. Dit tarief wordt vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit.

Betalingen

Wilt u inzage in de tarieven, klik dan hier.

 

Zoals u hierboven al heeft kunnen lezen werken wij samen met Payt; de nota van uw behandeling zal aan dit factoringbedrijf worden overgedragen. Van hieruit zal uw nota naar uw zorgverzekeraar worden gestuurd. Het bedrag dat niet voor vergoeding in aanmerking komt zal vervolgens bij u in rekening worden gebracht met een betaallink voor IDeal.

In geval van achterstallige betaling, met andere woorden, wanneer er na 3 herinneringen nog steeds geen betaling is voldaan, krijgt u een laatste herinnering via de mail en post. Indien de betaling dan alsnog uitblijft zal uw nota worden overgedragen aan een incassobureau, waarbij de incassokosten voor uw rekening zullen zijn. 

LET OP: 

Wij nemen géén contante betalingen meer aan. 

U kunt alleen nog maar per pin betalen.

bottom of page