top of page

Vergoedingen & Betalingen

Begroting

Indien er een behandeling wordt voorgesteld die meer dan €250,00 kost, ontvangt u van ons een begroting. U kunt deze dan rustig bestuderen. Voor vragen over de behandeling kunt u bij ons terecht. Voor vragen over vergoedingen moet u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Zo weet u waar u aan toe bent. Helaas kunnen wij u geen informatie geven over de vergoedingen. Wij leveren de zorg, de verzekering regelt de financiën.

De begroting van uw behandeling is opgebouwd uit de verschillende verrichtingen die wij tijdens uw behandeling zullen gaan uitvoeren. Elke verrichting is omschreven met een code en elke code is gekoppeld aan een tarief. Dit tarief wordt vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit.

Indien u akkoord gaat met een behandelplan, waarvan de geschatte kosten boven de €1000 komen, dan vragen wij een aanbetaling van 50% alvorens er met de behandeling gestart wordt. Dit bedrag moet uiterlijk 1 week voor uw afspraak voldaan zijn, anders zijn wij genoodzaakt uw afspraak te annuleren.

Wilt u inzage in de tarieven, klik dan hier.

Payt.png

Betalingen

Wij begrijpen dat patiënten hun zorgverlener kiezen op basis van vertrouwen. Persoonlijk contact is hierin onmisbaar. Daarom versturen wij onze rekeningen direct vanuit onze eigen praktijk. Hier gebruiken we de software van Payt voor. De software maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met ons wanneer u vragen heeft over uw rekening.

De werkwijze van onze praktijk

De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij uw behandeling eerst indienen bij uw verzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij u in rekening. U heeft vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kunt u doen door gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL. Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van u, maar wilt u wel graag uw rekeningen via de mail ontvangen? Geeft uw e-mailadres dan door bij de receptie.

In geval van achterstallige betaling, met andere woorden, wanneer er na 3 herinneringen nog steeds geen betaling is voldaan, krijgt u een laatste herinnering via de mail en post. Indien de betaling dan alsnog uitblijft zal uw nota worden overgedragen aan een incassobureau, waarbij de incassokosten voor uw rekening zullen zijn. 

Veilig digitaal

Al uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt is gecertificeerd (NEN7510), waardoor u er op kunt vertrouwen dat Payt adequaat en veilig omgaat met uw gegevens.
 

Meer informatie over uw rekening, uw online omgeving of over Payt?

Bekijk dan de pagina speciaal voor patiënten.

Vergoedingen

Op de rekening die u van ons ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van uw leeftijd, type behandeling en de voorwaarden van uw verzekeraar. 

Voor vragen over vergoedingen moet u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Zo weet u waar u aan toe bent. Helaas kunnen wij u geen informatie geven over de vergoedingen. Wij leveren de zorg, de verzekering regelt de financiën.

Vergoedingen met betrekking tot prothese werk vallen normaliter onder de basisverzekering en worden voor een groot deel vergoed. Hiervoor hebben we met verschillende zorgverzekeraars contracten. Let op: voor de basisverzekering geldt wel het wettelijk eigen risico en de eigen bijdrage. Lees hierover meer in het menu onder 'Gebitsprothese' en 'Kosten en Contracten'

LET OP: 

Wij nemen géén contante betalingen meer aan. 

U kunt alleen nog maar per pin betalen.

bottom of page